Επικαιρότητα

"Με επιτυχία ολοκληρώθηκε το μουσειακό εκπαιδευτικό πρόγραμμα για την γεωλογική κληρονομιά της Σύρου "

Εκπαίδευση 24/10/2025 08:21
"Με επιτυχία ολοκληρώθηκε το μουσειακό εκπαιδευτικό πρόγραμμα για την γεωλογική κληρονομιά της Σύρου "

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε το μουσειακό εκπαιδευτικό πρόγραμμα για την γεωλογική κληρονομιά της Σύρου από το Κέντρο Μουσειακών Ερευνών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών στην Απάνω Μεριά.

Το Κέντρο Μουσειακών Ερευνών του Τμήματος Γεωλογίας και Γεωπεριβάλλοντος του ΕΚΠΑ με επικεφαλής την καθηγήτρια Χαρά Ντρίνια βρέθηκε στις 19 - 23 Οκτωβρίου στην Σύρο πραγματοποιώντας, στο πλαίσιο της έρευνας, το εκπαιδευτικό πρόγραμμα για τον Αερόλιθο.

Ο εκλογίτης μοιάζει με έναν καλά κρυμμένο θησαυρό που αναδύεται από τα έγκατα της γης, κουβαλώντας μια ιστορία που ξεκινά πριν από εκατομμύρια χρόνια. Η γένεση και η πορεία του αφηγούνται ένα συναρπαστικό ταξίδι μέσα στον γεωλογικό χρόνο — από τα έγκατα του φλοιού της Γης, όπου οι τεκτονικές πλάκες συγκρούονται και τα πετρώματα μεταμορφώνονται, έως την επιφάνεια της γης, όπου αποκαλύπτεται η φυσική του ομορφιά.

Πρόκειται για μία συναρπαστική ιστορία του διαρκώς μεταβαλλόμενου και θαυμαστού τοπίου του πλανήτη μας που παρουσιάζονται σε ελάχιστα σημεία ανά τον κόσμο.

Μέσα από την ιδιαίτερη γεωδιαδρομή "Κάμπος- Αερόλιθος" οι μαθητές και οι μαθητριες του Ενιαίου Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνάσιου - Λυκείου
(ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.-Λ) Σύρου παρατήρησαν τα σπάνια πετρώματα και πήραν μία γεύση από την γεωλογιά αρχαιολογία, την ιστορία και την λαογραφία της περιοχής αλλά και από την δράση των ανθρώπων της τοπικής κοινότητας. Όλα αυτά συνθέτουν μια εμπειρία που μετατρέπει τον τόπο σε ένα ζωντανό Οικομουσείο — έναν χώρο όπου η φύση, ο πολιτισμός και η ανθρώπινη δραστηριότητα συνυπάρχουν αρμονικά.

Στο πνεύμα αυτής της προσέγγισης, ιδιαίτερη σημασία έχει η δυνατότητα συμμετοχής σε ομάδες που συχνά δεν μπορούν να προσεγγίσουν φυσικά το μουσειακό χώρο αλλά και η συμπερίληψη σε όλα τα εκπαιδευτικά προγράμματα των μουσείων, που δεν παραμένουν ένας στατικός θεσμός, αλλά μετατρέπονται σε ζωντανό εργαλείο μάθησης και κοινωνικής ένταξης προσαρμοσμένα στις ανάγκες του κάθε κοινού.

Το πρόγραμμα "πήγε" και στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Ερμούπολης που μέσα από τις προσαρμοσμένες βιωματικές δραστηριότητες, τα παιδιά απέκτησαν πρόσβαση στη γνώση, στη χαρά της ανακάλυψης και στην πολιτισμική κληρονομιά με τρόπους που σέβονται τις ανάγκες και τις δυνατότητές τους.