Επικαιρότητα

Ώριμη παρά ποτέ η κοινωνία να αποδεχθεί την πεζοδρόμηση της πόλης

Κοινωνία 01/03/2015 19:41
Ώριμη παρά ποτέ η κοινωνία να αποδεχθεί την πεζοδρόμηση της πόλης

Επί πολλές δεκαετίες το κυκλοφοριακό θέμα της Ερμούπολης είναι αναμφισβήτητα ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα της πόλης.

Δεν υπάρχει αμφιβολία, ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες, ότι όλοι έχουμε πιάσει το εαυτό μας, να σιχτιρίζουμε για την άναρχη κατάσταση που επικρατεί, ψάχνοντας μάταια να βρούμε μία θέση για να παρκάρουμε το αυτοκίνητό μας. Η ίδια φυσικά κατάσταση επικρατεί και το χειμώνα, ειδικά μετά τις 9 το πρωί.

Αν γυρίσουμε το χρόνο πίσω και συγκεκριμένα πριν από 10 χρόνια, θα θυμηθούμε ότι με το θέμα είχε ασχοληθεί η πρώην δημοτική αρχή, επί δημαρχίας Γιάννη Δεκαβάλλα, με την περίφημη μάλιστα μελέτη “Καρεκλά”, η οποία είχε δημιουργήσει πάρα πολλές και έντονες αντιδράσεις.

Εκτός από τη μελέτη, η οποία ουσιαστικά, κάτω από το βάρος τον αντιδράσεων, ουδέποτε τέθηκε σε εφαρμογή, το επόμενο βήμα προς την κατεύθυνση της αλλαγής του κυκλοφοριακού, ήταν και η πεζοδρόμηση των οδών Θ. Σπερχειού και Πρωτοπαπαδάκη. Και αυτή η ενέργεια είχε ξεσηκώσει πλήθος αντιδράσεων, όπως αντιδράσεις ξεσπούσαν κάθε φορά που κάποιος τολμούσε να πει δημόσια ότι το κέντρο της πόλης πρέπει να κλείσει για τα αυτοκίνητα.

Αυτά πριν από 10 χρόνια.

Ας έρθουμε στο σήμερα λοιπόν και στις ενέργειες της νέας δημοτικής αρχής, η οποία ομολογουμένως με το “καλημέρα”, έπεσε στα βαθιά και τόλμησε στους 6 πρώτους μήνες της δημαρχιακής της θητείας να ασχοληθεί με αυτή την “καυτή πατάτα”, διότι “καυτή πατάτα” έχει αποδειχθεί το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Ερμούπολης.

Ξεκίνησε λοιπόν τη διαδικασία της διαβούλευσης με τους φορείς της πόλης, διαδικασία που κράτησε ένα και πλέον μήνα.

Τα μέλη της Επιτροπής Συγκοινωνιών συναντήθηκαν και συνομίλησαν με τους επαγγελματικούς φορείς που δραστηριοποιούνται στο κέντρο, αλλά και με τους μόνιμους κατοίκους, εκθέτοντας το πρόβλημα που βιώνουμε όλοι σήμερα και ζητώντας τις δικές τους προτάσεις.

Επί ένα λοιπόν μήνα ειπώθηκαν πολλά. Το γενικό συμπέρασμα της όλης διαβούλευσης είναι ότι η πλειοψηφία των φορέων συμφωνούν ότι η κατάσταση που υπάρχει επιβάλλεται να αλλάξει άμεσα και ότι η εικόνα που παρουσιάζεται σήμερα είναι άναρχη.

Όμως το κυριότερο όλων είναι ότι από την διαβούλευση βγήκε το συμπέρασμα ότι οι φορείς συμφωνούν με την πεζοδρόμηση τουλάχιστον ενός τμήματος της πόλης, προτείνοντας μάλιστα οι ίδιοι και την “ελεγχόμενη στάθμευση”, όρος που παλαιότερα ήταν το “κόκκινο πανί”, ιδιαίτερα για τους επαγγελματίες.

Φυσικά υπάρχουν και εκείνοι που αντιδρούν στον αποκλεισμό του κέντρου από τα τροχοφόρα, αλλά είναι από ότι φάνηκε η μειοψηφία μπροστά σε αυτούς που είναι πλέον έτοιμοι η Ερμούπολη να πάει ένα βήμα μπροστά.

Αν κάνουμε ένα flash back, μία αναδρομή στην διαδικασία της διαβούλευσης, θα δούμε ότι ακόμη Επαγγελματικοί Σύλλογοι, όπως η “Τερψιχόρη” και ο Εμπορικός Σύλλογος δε διαφωνούν με την πεζοδρόμη ενός τμήματος της πόλης, φυσικά αυτό να γίνει με αντισταθμιστικά οφέλη, όπως είναι τα περιφερειακά πάρκινγκ, ο πολλαπλασιασμός των δρομολογίων των Mini bus.

Ειδικά ο Εμπορικός Σύλλογος προσθέτει και την καταπολέμηση της άναρχης στάθμευσης, η οποία έτσι και αλλιώς θα καταπολεμηθεί εάν μειωθεί ο όγκος των αυτοκινήτων που μπαίνουν στο κέντρο της πόλης, ενώ θέτει ακόμη και το θέμα της ύπαρξης του χώρου στάθμευσης στο Νησάκι, ακόμη και με αντίτιμο, κάτι επίσης που τα περασμένα χρόνια ήταν “κόκκινο πανί”.

Επίσης, αξιόλογες ήταν και οι προτάσεις των Μηχανικών Μελετητών, προτάσεις οι οποίες συνάδουν στην πεζοδρόμηση και τον εξωραϊσμό της πόλης.

Εάν εξετάσουμε και τα αποτελέσματα της συνάντησης της Επιτροπής Συγκοινωνιών με τους μόνιμους κατοίκους, θα δούμε ότι εκτός από τις μεμονωμένες αντιδράσεις, οι περισσότεροι κάτοικοι έφυγαν από τη συνάντηση πεπεισμένοι ότι η πόλη θα πρέπει να αλλάξει για το καλό όλων, μονίμων κατοίκων και επισκεπτών.

Με αλλαγή νοοτροπίας μπαίνουμε στην τελική ευθεία, αναμένοντας πολύ σύντομα τις προτάσεις της Επιτροπής Συγκοινωνιών.